sobota, 24 stycznia 2015

Mydełka ozdabiane techniką decoupage :)

Witam wszystkich serdecznie.
Dziś zapraszam Was do spróbowania swoich sił w ozdabianiu mydełek.
Mydełka ozdobimy metodą serwetkową, czyli decoupage na mydle.
Takie mydełka z pewnością  dodadzą uroku każdej łazience
i oczywiście będą cieszyć nasze oczy. :)



Zapraszam na Kursik :)

Potrzebujemy:
* białe mydełko
* serwetkę
* lakier akrylowy
* pilnik papierowy lub papier ścierny  grubo i drobnoziarnisty
* pędzel 

Mając potrzebne produkty możemy zaczynać :)

* zaczynamy od przygotowania mydełka

 
* mydełko musi być gładkie, dlatego wszelkie odciśnięte loga musimy zeszlifować przy pomocy 
pilnika papierowego lub papieru ściernego, najpierw gruboziarnisty potem żeby wygładzić rysy jak najdrobniejszy
 

 

* po przygotowaniu mydełka stronę, na której będzie nasz wzór lakierujemy 
(warstwa lakieru jest konieczna, żeby nasz wzór pod wpływem wilgoci się nie rozpuścił)

 * następnie na przeschnięty, ale jeszcze nie wyschnięty do końca lakier przyklejamy przygotowany wzór 
(1 warstwa serwetki - tylko ta zadrukowana)

 * wzór dociskamy delikatnie palcem rozprasowując dokładnie serwetkę

 * tak wyglądają nasze mydełka po przyklejeniu serwetek:
 
 
 * tak przygotowane mydełka lakierujemy po powierzchni serwetki nadkładając około 5 mm lakieru dodatkowo poza granice serwetki
 * lakierujemy 2 razy, każdą warstwę pozostawiamy do wyschnięcia
* gdy pierwsza warstwa lakieru nam wyschnie musimy zeszlifować nierówności powstałe na serwetce


 
 * po wyszlifowaniu polakierowanej serwetki nakładamy drugą warstwę lakieru i pozostawiamy mydełko do całkowitego wyschnięcia
* na tym kończymy naszą pracę, mydełka po wyschnięciu lakieru są gotowe do użycia, przy czym mydli się tylko spodnia część mydełka, nasz wzór będzie na bydełku do samego końca użytkowania
* a tak wyszły moje mydełka










 Mam nadzieje, że kursik przydatny i wielu z was się przyda.

Zapraszam ponownie na kolejne kursiki już niebawem.

9 komentarzy:

  1. Świetne, i bardzo fajny kursik;) muszę to kiedyś wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te mydełka :) Chyba też spróbuję takie zrobić :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspanialy pomysl. Sa fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za słowa uznania i się cieszę, że mydelka się podobają. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super mydełka i kursik ... może spróbuję swoich sił jeszcze mydełek w decoupage nie robiłam . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak wygląda trwałość takich mydełek? Serwetka nie odejdzie po kilkukrotnym użytkowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne i można śmiało chwalić się mydłem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł z lakierem.Ja od niedawna zaczęłam i dałam się namówić na klej do swiec dla mnie porazka jest żółty i barwi mi serwetki.Mela śliczne wyszły. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń