niedziela, 15 grudnia 2013

Jak zrobic choinkę z szyszek - Kurs Krok po Kroku, Tutorial

Witam Wszystkich serdecznie dziś przygotowałam dla Was kursik robienia choinek z szyszek :)
Kurs Krok po Kroku - Tutorial
Jak zrobić choinkę z szyszek.



Potrzebne rzeczy:
1. Brystol do zrobienia stożka lub stożek styropianowy
2. Taśma dwustronna
3. Szyszki
4. Pistolet do kleju na ciepło
5. Klej na ciepło
6. Lampki choinkowe
7. Łańcuchy choinkowe małe, koraliki
8. Male bombki choinkowe
9. Kwiaty poisencji
10. Kokardki, piórka inne dekoracje wedle uznania

Zaczynamy:
* najpierw musimy oczywiście zebrać szyszki i pozostawić w ciepłym i suchym miejscu do całkowitego ich pootwierania się oraz wyschnięcia
 * następnie przygotowujemy stożek - może być gotowy ze styropiany, ja robię z brystolu wysokości około 70 cm.
* odrysowuję jedną czwartą koła, która posłuży nam do zrobienia stożka


* na jeden bok oraz po drugiej stronie brystolu 
na zaokrągloną cześć wzoru przyklejam taśmę dwustronną 
i zwijam całość w rulon - stożek


* nacinam spód na głębokość około 1 cm i zaginam do wewnątrz stożka,

  

 * następnie odklejam zabezpieczenie z taśmy dwustronnej i cały stożek przyklejam do  kartki brystolu



* po przyklejeniu stożka do podstawy  wycinam go naokoło i w ten sposób mamy gotową podstawę stożkową pod naszą choinkę


* teraz możemy przystąpić do przyklejania szyszek,
ja to robię przy pomocy kleju ciepłoutwardzalnego z pistoletu




* szyszki przyklejamy od dołu, jedna obok drugiej, 
natomiast kolejne rzędy układamy szyszki 
pomiędzy tymi z wcześniejszego rzędu, żeby nie było "dziur"


* w taki sposób postępujemy aż do samego wierzchołka choineczki,
 która w całości prezentuje się następująco


* teraz przystępujemy do etapu dekorowania
* ja zaczynam od przymocowania światełek, przyklejam je na klej ciepłoutwardzalny z pistoletu



* następnie przyklejam łańcuszek z koralików i kwiaty poisencji, które przyklejam po czterech stronach na dole choinki i dwie na dekorację "czóbka"



* w kolejnym etapie przyklejam bombeczki



* na koniec aby dodać lekkości choince przyklejam piórka, 
można również dosać różnego rodzaju imitacje śniegowych kulek, 
suszone pomarańcze laski wanilii co tylko przyjdzie Wam do głowy...


KONIEC








6 komentarzy:

  1. Śliczna choinka. Dla mnie zbyt pracochłonna, ale bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny kursik - dziękuję :) A choineczka wyszła suuuuuper :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super choineczka. Niedawno też robiłam z szyszek tylko na styropianowym podkładzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie Ci ta choinka wyszła :)
    Pozdrawiam,
    Agata-Truskawkownia
    truskawkownia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż po prostu żałuję, że w szyszki latem się nie zaopatrzyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szukałam takiej choinki, jak by się tu zabrać za zrobienie i natknęłam się na ten blog. Jest super, na pewno będę stałym bywalcem :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń