poniedziałek, 25 marca 2013

Jajka Jajeczka Wielkanocnie decoupagowane

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami i do moich baranków z masy solnej
 dołączają styropianowe jajeczka, które ozdobiłam techniką decoupage.

http://decoupage-handmade.blogspot.com
Jajka Wielkanocne zrobione techniką decoupage:

Potrzebne rzeczy:

  1. jajka styropianowe
  2. tasiemka 
  3. patyczki do szaszłyków
  4. farba akrylowa w kolorze ecru
  5. serwetki papierowe trzywarstwowe (a dokładniej tylko warstwa pierwsza ta zadrukowana, wycięta lub oberwana zgodnie ze wzorem potrzebnym do umieszczenia na jajkach)
  6. klej do decoupage (klej wodny)
  7. lakier akrylowy (lub inny wodno rozcieńczalny albo lakiero-klej do decoupage)






To zaczynamy :)

Jak to jest zrobione? Jak zrobić jajka wielkanocne techniką decoupage?

  1. najpierw nadziewamy nasze jajeczka ze styropianu na patyczki (wg mnie najlepsze do tego są patyczki do szaszłyków)dzięki nim łatwiej będzie nam malować jaja nie brudząc się przy tym
  2. następnie malujemy jajka przynajmniej dwukrotnie farba akrylową (ja użyłam farby w kolorze ecru, może być inna w jasnym odcieniu)
  3. gdy farba wyschnie pokrywamy jajko cienką warstwą kleju do decoupage, gdy klej lekko przeschnie (ale musi być jeszcze klejący) przyklejamy serwetki dociskając palcem lub pędzelkiem.
  4. po wyschnięciu jajeczek pokrywamy je kilkoma warstwami (w zależności od efektu jaki chcemy uzyskać)  lakieru wodno rozcieńczalnego najlepiej akrylowego, im więcej warstw lakieru tym mniej będzie widać, że serwetki są przyklejone
  5. po wyschnięciu doczepiamy do patyczków kokardki z tasiemek, a gdy chcemy zrobić jajeczka wiszące wówczas musimy wyjąć patyczki a w dziurki pozostałe po nich wklejamy tasiemki do zawieszenia jajeczek (ja używam do tego kleju sylikonowego na ciepło z pistoletu)
  6. i mamy nasze WIELKANOCNE JAJKA

MOJE TAK WYSZŁY:







pochwalcie się swoimi  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz